Villkor och anvisningar

Villkor och anvisningar

Artikel 1 - Definitioner.

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Ångerfrist: den tid inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt; Konsument: fysisk person som inte agerar inom ramen för näringsverksamhet och som ingår ett distansavtal med näringsidkaren; Dag: kalenderdag; Varaktigt medium: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som är riktad till honom personligen på ett sätt som medger framtida återsökning och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt:  Konsumentens möjlighet att möjlighet att att säga upp distansavtalet inom ångerfristen ångerfristen; Företagare: den fysiska eller juridiska person som erbjuder varor och/eller tjänster till konsumenter på distans; Distansförsäljningsavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system som organiseras av entreprenören för vid distansförsäljning av varor och/eller tjänster, fram till och med avtalets ingående, uteslutande använder sig av ett eller flera medel för distanskommunikation; Fjärrkommunikationsteknik: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och företagaren befinner sig i samma rum samtidigt. Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Företagarens identitet

E-post: info@sveyna.se

Vos Online Ventures
De La Reijstraat 250
2987 XJ
Ridderkerk
The Netherlands
Handelskammarens nummer: 93817258

Artikel 3

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för varje distansförsäljningsavtal och beställning som ingås mellan entreprenören och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås kommer texten till dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren finns tillgängliga för inspektion i företagarens lokaler och att de kommer att skickas gratis till konsumenten så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås på elektronisk väg får texten till dessa allmänna villkor, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, göras tillgänglig för konsumenten på elektronisk väg på ett sådant sätt att den på ett enkelt sätt kan lagras av konsumenten på ett varaktigt medium. Om detta inte rimligen är möjligt, ska det innan distansavtalet ingås anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de på konsumentens begäran kommer att sändas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt.

För det fall särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor gäller andra och tredje styckena i tillämpliga delar och konsumenten får vid motstridiga allmänna villkor alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för denne.

Om vid något tillfälle en eller flera bestämmelser i dessa Allmänna Villkor helt eller delvis skulle vara ogiltiga eller upphävda, ska Avtalet och dessa Villkor gälla i övrigt och bestämmelsen i fråga ska, efter ömsesidig överenskommelse, omedelbart ersättas av en bestämmelse som så nära som möjligt närmar sig syftet med den ursprungliga.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor ska bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Eventuella oklarheter avseende tolkningen av eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra Villkor och ska tolkas "i andan" av dessa Villkor och .

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, måste detta uttryckligen anges i erbjudandet. Erbjudandet är utan förpliktelse. Entreprenören har rätt att ändra och justera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder är dessa en sanningsenlig representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller uppenbara misstag i erbjudandet binder inte entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till ersättning eller uppsägning av avtalet.

Bilder som medföljer produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det står klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller särskilt:

pris, exklusive tullklareringsavgifter och importmoms. Dessa extra kostnader är för kundens räkning och risk. Post- och/eller kurirtjänsten tillämpar den särskilda förordningen för post- och kurirtjänster vid import. Denna förordning gäller om varorna importeras till destinationslandet i EU, vilket också är fallet. Post- och/eller budtjänsten debiterar mervärdesskatt (oavsett om den debiteras tillsammans med tullklareringsavgifter eller inte) från mottagaren av varorna;

fraktkostnader; hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för att göra det; om ångerrätt gäller eller inte; sättet för betalning, leverans och fullgörande av avtalet; tiden för godkännande av erbjudandet eller den tid inom vilken näringsidkaren garanterar priset; storleken på avgiften för distanskommunikation om kostnaden för att använda tekniken för

om distanskommunikation debiteras på annan grund än den grundläggande standardtaxan för det kommunikationsmedel som används, om avtalet arkiveras efter det att det ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det, på vilket sätt konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och vid behov korrigera den information som konsumenten lämnat enligt avtalet på vilka andra språk avtalet kan ingås utöver svenska De uppförandekoder som näringsidkaren har anslutit sig till och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder på elektronisk väg samt distansavtalets minsta löptid vid en transaktion som löper under en viss tid.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, materialtyper.

 
Artikel 5 - Överenskommelser

Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, vid tidpunkten för konsumentens godkännande av erbjudandet och uppfyllandet av de villkor som anges däri. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer näringsidkaren omedelbart att bekräfta detta på elektronisk väg genom mottagande av accept av erbjudandet. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten upplösa avtalet. Om

avtalet skapas elektroniskt, kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer entreprenören att iaktta lämpliga säkerhetsåtgärder för detta ändamål. Entreprenören kan

  • inom den rättsliga ramen - informera sig om huruvida konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, liksom alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören, baserat på denna undersökning, har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att fästa särskilda villkor för genomförandet medan han anger sina skäl.

Företagaren kommer att inkludera följande information med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare:

  1. Besöksadress till näringsidkarens filial dit konsumenten kan vända sig med klagomål;

  2. villkoren för och sättet på vilket konsumenten kan utöva sin ångerrätt eller en tydlig uppgift om att ångerrätten är utesluten;

  3. Information om garantier och befintlig service efter köpet;

  4. de uppgifter som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte entreprenören redan har tillhandahållit dessa uppgifter till konsumenten före genomförandet av avtalet; obestämd varaktighet.

  5. kraven för att säga upp kontraktet om kontraktet har en löptid på mer än ett år eller är tidsbegränsat Varaktighet.

Vid en löptidstransaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.

Varje avtal ingås under förutsättning att det finns tillräcklig tillgång till produkterna i fråga. Artikel 6 - Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan angivande av skäl under 14 dagar. Detta Reflektionsperioden börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som tidigare utsetts av

konsumenten och gjorts känd för entreprenören. Under betänketiden måste konsumenten hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han får endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt ska han återlämna produkten med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt

  • i sitt ursprungliga skick och förpackning till entreprenören i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som ges av entreprenören. Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att meddela detta till entreprenören inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-postmeddelande. När konsumenten har meddelat att han eller hon vill utöva sin ångerrätt

ångerrätt, måste kunden returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna

har returnerats i tid, till exempel med hjälp av ett sändningsbevis. Om kunden efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3 inte har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till entreprenören, är köpet ett faktum.

Artikel 7 - Kostnader vid frånträde

Om konsumenten utövar sin ångerrätt kommer kostnaderna för att returnera produkterna att bäras av konsumenten. Om konsumenten har betalat ett belopp kommer företagaren att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter ångerrätten.

Detta gäller under förutsättning att produkten redan har mottagits tillbaka av näringsidkaren eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.

Artikel 8 - Uteslutande av ångerrätten.

Företagaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutningen av ångerrätten gäller endast om företagaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i tid för ingåendet av avtalet.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:

  1. skapad av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;

  2. som är tydligt personliga;

  3. som på grund av sin natur inte kan återlämnas;

  4. som snabbt kan försämras eller ;

  5. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har något inflytande över;

  6. För vissa tidningar och tidskrifter;

  7. för ljud- och videoinspelningar och datorprogram där konsumenten har brutit förseglingen.

  8. För hygieniska produkter vars försegling har brutits av konsumenten.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster:

  1. boende, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under viss period;

  2. Om leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;

  3. När det gäller vadslagning och lotterier.

Artikel 9 - Priser

Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar till följd av ändrade momssatser.

Utan hinder av föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som entreprenören inte har någon kontroll över, med rörliga priser. Denna bindning till fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är riktpriser anges med erbjudandet. Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de följer av lagbestämmelser eller förordningar.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt detta och:

  1. de är en följd av lagstadgade regler eller förordningar, eller

  2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prishöjningen träder i kraft.

Leveransen sker i det land där försändelsen tas emot. I det här fallet sker leveransen utanför EU. Post- eller kurirtjänsten kommer därför att debitera kunden importmoms eller tullklareringsavgifter. Därför kommer ingen moms att debiteras entreprenören. Alla priser är föremål för tryck- och skrivfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och skrivfel. I händelse av tryck- och sättfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.

Artikel 10 - Efterlevnad och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och/eller tjänsterna är i enlighet med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på sundhet och/eller användbarhet och de lagliga och/eller statliga bestämmelser som gällde vid tidpunkten för avtalets ingående. Om så avtalats garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal användning. En garanti som tillhandahålls av entreprenören, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot entreprenören enligt avtalet. Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras skriftligen till entreprenören inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick. Entreprenörens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod.

Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas ultimata lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten eller för råd om användning eller tillämpning av produkterna. Garantin gäller inte om: Konsumenten själv har reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem; De levererade

produkter utsätts för onormala förhållanden eller på annat sätt slarvigt behandlas eller i strid med instruktionerna från entreprenören och / eller på förpackningen har behandlats; Otillräckligheten beror helt eller delvis på föreskrifter som regeringen har gjort eller kommer att göra angående arten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och utförande

Entreprenören kommer att utöva största möjliga omsorg när han tar emot och utför beställningar av produkter. att det påverkar vad som anges i detta avseende i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar omedelbart, men senast inom 14 dagar, såvida inte konsumenten har

avtalat om en längre leveranstid. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, ska konsumenten informeras om detta inom 14 dagar efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i så fall rätt att kostnadsfritt häva avtalet och rätt till eventuell ersättning. I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig kommer entreprenören att leverera en ersättningsartikel. Senast vid leveransen kommer det att rapporteras på ett tydligt och förståeligt sätt att en ersättningsartikel levereras. Med ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returförsändelse bärs av entreprenören. Risken för skada och / eller förlust av produkter ligger hos entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som tidigare utsetts och gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen avtalats.

Artikel 12 - Transaktioner med varaktighet: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Uppsägning Konsumenten får säga upp ett tillsvidareavtal som omfattar regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster när som helst, om inte annat följer av avtalade uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad. Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst vid utgången av den tidsbegränsade perioden, med förbehåll för överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad. Konsumenten kan ingå de avtal som avses i föregående stycken: säga upp när som helst och inte vara begränsad till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss period; säga upp åtminstone på samma sätt som de ingicks av honom; alltid säga upp med samma uppsägningstid som entreprenören har fastställt för sig själv. Förlängning Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte underförstått förlängas eller förnyas för en bestämd tid. Trots vad som sägs i föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal som ingåtts om regelbunden leverans av dags- och veckotidningar och tidskrifter förlängas underförstått för en bestämd period som inte överstiger tre månader, förutsatt att konsumenten kan säga upp det förnyade avtalet vid utgången av förlängningsperioden med en uppsägningstid som inte överstiger en månad. Ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast förlängas underförstått på obestämd tid, och konsumenten kan säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på högst en månad och med en uppsägningstid på högst tre månader om avtalet omfattar regelbunden, men inte lika regelbunden, leverans av tidningar, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter. Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans i introduktionssyfte av dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter (prov- eller introduktionsabonnemang) förlängs inte underförstått och upphör automatiskt vid prov- eller introduktionsperiodens slut. Löptid Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rättvisa och rimlighet talar emot uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.

Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den betänketid som avses i artikel 6.1 har börjat löpa. När det gäller ett avtal om tillhandahållande av en tjänst ska denna period börja löpa efter det att konsumenten har mottagit bekräftelsen av avtalet. Konsumenten är skyldig att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsinformation som tillhandahålls eller anges till entreprenören. I händelse av att konsumenten inte betalar, med förbehåll för lagliga begränsningar, har entreprenören rätt att debitera de rimliga kostnader som är kända för konsumenten i förväg.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Klagomål på utförandet av avtalet måste lämnas in till entreprenören fullständigt och tydligt beskrivet inom 7 dagar efter att konsumenten har identifierat bristerna. Klagomål som lämnas till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid kommer entreprenören att svara inom 14- dagarsperioden med ett meddelande om mottagande och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som kan lösas genom tvistlösning. Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren skriftligen anger något annat. Om ett klagomål anses vara motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.

Artikel 15 - Tvister

För avtal mellan näringsidkaren och konsumenten som omfattas dessa allmänna villkor gäller endast svenska lag. Även om konsumenten är bosatt utom.